Wij staan voor u klaar!

Klantenservice voor particulieren klanten met een onderhoudsabonnement.

Onze klantenservice is bereikbaar voor al uw vragen. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 8.00 tot 17.00. Buiten kantooruren kunt u ons bereiken in het geval van een calamiteit.

Neem telefonisch contact op of stuur een e-mail naar onze klantenservice. Of kijk eerst even bij de rubriek Vraag & Antwoord. Hier vindt u direct het antwoord op de meest gestelde vragen.

Telefoon: 0252 - 212428

E-mail: info@burginstallatietechniek.nl

Wij staan voor u klaar!

Vraag & Antwoord

Hier vindt u direct het antwoord op de meest gestelde vragen.

Burg Installatietechniek staat graag voor u klaar. Maar om u direct van dienst te kunnen zijn, geven we hieronder antwoord op de meest gestelde vragen.

Heeft u een andere vraag? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.


Jazeker. Wij plaatsen onder andere warmtepompsystemen en warmte-terug-win-systemen. Neem voor meer informatie contact op met onze verduurzamingsspecialisten. 

Het is helaas niet meer mogelijk om een onderhoudsabonnement bij ons af te sluiten. De huidige bezetting binnen ons serviceteam is niet voldoende om nieuwe abonnementen af te sluiten én onze kwaliteit en service te behouden.

Het ontluchten van uw cv-installatie is nodig wanneer de cv-installatie nieuw is of wanneer deze net is bijgevuld. Nieuw ingestroomd water bevat namelijk altijd wat zuurstof. Zodra het water wordt verwarmd stijgen de minuscule zuurstofdeeltjes op en vormen grotere luchtbellen. De lucht zorgt niet alleen voor een minder goede werking van de installatie, maar kan ook leiden tot borrelende geluiden. U kunt via het onderstaande stappenplan zelf gemakkelijk de cv-installatie ontluchten. Zorg ervoor dat de ketel is bijgevuld en de installatie op druk staat. Na het ontluchten is het aan te raden om de waterdruk nogmaals te controleren en de cv-ketel nogmaals bij te vullen.

Benodigdheden:

  • een doekje
  • een ontluchtingssleuteltje 

Hoe ontlucht u zelf uw radiatoren?

  1. Draai radiatoren volledig open. 
  2. Zet de thermostaat gedurende 10 minuten op minimaal 25 graden Celsius. De lucht in de installatie verzameld zich nu bij de ontluchtingsventielen. 
  3. Zet de ketel na 10 minuten op de laagst mogelijke stand zodat de ketel stopt met verwarmen.
  4. Begin altijd bij de laagste radiator in het huis en eindig bij de hoogste. 
  5. Draai de radiatorkranen dicht. (let op: dit gaat per radiator. U sluit eerst de eerste radiator kraan en ontlucht deze. Pas als u die weer open zet gaat u door naar de volgende radiator. Anders kan de cv-ketel zijn warmte niet meer kwijt en valt deze in storing. 
  6. Gebruik de ontluchtingssleutel om uw radiator aan de zijkant van de radiator te ontluchten. Het ontluchtingsventiel bevind zich aan de bovenkant van de radiator. Bent u het ontluchtingssleuteltje kwijt? Geen probleem, deze zijn universeel en bij elke bouwmarkt te koop. 
  7. Laat de lucht langzaam uit de ventilatie lopen en vang het vocht uit het systeem op met een doekje. Plaats het doekje tussen het ventiel en de muur. Zo voorkomt u vochtspetters op de muur achter de radiator. 
  8. Zodra er geen lucht meer uit de radiator komt, draait u het ontluchtingssleuteltje terug naar de oorspronkelijke positie. 
  9. Desgewenst draait u de radiator weer open. 
  10. Herhaal dit bij alle radiatoren. 
  11. De thermostaat kan weer om. 

Door de lucht uit de installatie te laten ontsnappen. Kan het cv-water weer vrij door de buizen stromen. En haar warmte afgeven. Het rendement van uw installatie wordt dus hoger, terwijl de stookkosten lager worden. Ook neemt de kans op storingen van uw cv-ketel af.

Ruikt u gas? Let op! Volg het onderstaande stappenplan en maak geen vuur in de woning. Zet lampen of elektrische apparaten niet aan of uit. Een klein vonkje kan gas al tot ontploffing brengen.

  • Zet in de desbetreffende ruimtes de ramen en deuren open.
  • Zorg er voor dat er geen open vuur wordt gebruikt in deze ruimtes.
  • Doe geen elektronische apparaten meer aan of uit.
  • Sluit de gaskraan af:
    - Gaskraan zit bijna altijd bij de meter in de meterkast.
    - De gaskraan is de leiding met de gele kraan
    - Zet de hoofdkraan dicht door de gele kraan haaks op de leiding te zetten (zie afbeelding?)
  • Verlaat voor de zekerheid de woning en zorg dat er niemand achterblijft.
  • Rook u gas bij de meterkast, in de hal of het portiek? Bel het nationale storingsnummer: 0800-9009
  • Bel 112 als de gas geur erg sterk is en u niet weet waar hij vandaan komt. Het nationaal Storingsnummer schakelt ook de brandweer en politie in waar nodig.  De hulpdiensten komen liever te veel dan te weinig.
  • Bel Burg Installatietechniek als u een klant van ons bent en u gas ruikt bij het fornuis, de geiser, cv-ketel of gaskachel.

Let op: Wij rijden alleen voor klanten met een onderhoudscontract of waarbij wij de ketel hebben geplaatst en dit nog valt onder de garantie periode.

Heeft u van ons een mail of brief ontvangen met een aankondiging voor onderhoud, maar wenst u deze afspraak te wijzigen? Dat kan tegenwoordig digitaal. Log in met uw email-adres en wachtwoord en wijzig direct uw afspraak naar een moment dat u beter uitkomt. Wilt u de afspraak laten vervallen? Of wilt u uw onderhoudscontract opzeggen? Dit kunt u schriftelijk bevestigen via planning@burginstallatietechniek.nl

Heeft u een onderhoudsabonnement bij Burg Installatietechniek en heeft u een storing? Onze storingsdienst staat 24/7 voor u klaar. Kijk eventueel eerst welke stappen u zelf kunt ondernemen. Mocht u er niet uitkomen, dan helpen wij u graag verder.
Onze monteurs komen alleen naar klanten met een onderhoudsabonnement. Let op: een storing aan uw ketel is niet het zelfde als periodiek onderhoud. Wanneer de storingsmelding kort op de planning van uw jaarlijks onderhoud zit, kunnen deze bezoeken gecombineerd worden. Er wordt echter wel extra arbeidsloon gerekend voor het verhelpen van de storing.

Uurtarieven storing/servicebezoek inclusief btw:


Tijdens kantooruren

Buiten kantooruren

Servicemonteur

€102,85

€143,99

Koelmonteur

€114,95

€160,93

CV monteur

€90,75

€127,05

Ploeg CV monteur

€136,13

€190,58

Regeltechnicus

€139,15

€194,81

Voor een storingsbezoek betaald u ook een aanrijtarief. Dit betreft de transportkosten inclusief het arbeidsloon. Wij hanteren zes regio’s met verschillende aanrijtarieven.

Transportkosten/voorrijkosten inclusief arbeidsloon en BTW:


Tijdens kantooruren

 Buiten kantooruren

Regio 1:
Sassenheim/Lisse

€53,24

€74,54

Regio 2:
Overig Bollenstreek/Leiden 

€67,76

€94,86

Regio 3:
(Wassenaar/Zoetermeer/Alphen aan den Rijn) 

€83,49

€116,89

Regio 4:
(Den Haag/Amsterdam) 

€117,37

€164,32

Regio 5:
(Rotterdam/Utrecht/Alkmaar) 

€131,89

€184,65

Regio 6:
(Nederland overig) 

€151,25

€211,75

Jazeker. Wij plaatsen professionele airconditioning bij u thuis. Om het klimaat – veilig en duurzaam - te kunnen regelen in uw slaapkamer, woonkamer of thuiskantoor plaatsen wij airco’s van de merken: Carrier, Mitsubishi en Toshiba.

Al onze installateurs zijn STEK gecertificeerd, waardoor u altijd verzekerd bent van een veilige installatie.

Bekijk hier onze certificeringen.


Voor uw en onze veiligheid en om de bestrijding tegen het coronavirus te steunen, plannen wij géén onderhoudsafspraken in zolang de aangescherpte maatregelen van kracht zijn.

Heeft u een storing of een calamiteit? Uiteraard staan we dan wel voor u klaar!


Een cv-installatie moet een waterdruk hebben tussen de 1.0 en 1,5 afhankelijk op welke verdieping de ketel staat*. Uw cv ketel kunt u gemakkelijk zelf bijvullen. Het bijvullen van een ketel is een oplossing om veel voorkomende storingen te verhelpen. Bijvoorbeeld als de verwarming of het warm water niet meer goed warm word. Na het bijvullen is het aan te raden om uw verwarming te ontluchten.

Benodigdheden:

  • Een emmer
  • Handdoek of dweil
  • Vulslang
  • Eventueel een waterpomptang  

Hoe vult u zelf de cv ketel bij:

  1. Neem de elektriciteitssstekker van de ketel uit het stopcontact
  2. Laat de installatie afkoelen. Een te groot temperatuurverschil tussen het koude leidingwater en het verwarmde installatiewater kan diverse componenten door de snelle afkoeling van het materiaal onnodig belasten.
  3. De vulkraan bevindt zich in de buurt van de ketel of het expansievat
  4. Bevestig de vulslang aan de waterkraan. 
  5. Bevestig vervolgens de andere kant van de vulslang aan de vul-/aftapkraan.
  6. Open eerst de vul- aftapkraan en daarna de waterkraan. 
  7. Vul de installatie, gemeten in koude toestand tot 1.0 of 1.5 Bar, afhankelijk van de locatie van de ketel.
  8. Wanneer de druk is bereikt, moet eerst de waterkraan en daarna de vul- aftapkraan dicht gedraaid worden. Een handigheidje : als u de slang bij de vul- aftapkraan dicht knikt en dan pas los maakt voorkomt u dat het afwezige water in de slang uw vloer onnodig nat maakt. 
  9. Sluit hierna de opening van de vul- aftapkraan af met de aanwezige afdichtkap.
  10. Vervolgens moet de installatie systematisch worden ontlucht en wordt de installatie in bedrijf gesteld door de stekker weer in het stopcontact te steken en de kamerthermostaat in te stellen op de gewenste waarde. 
  11. Voor de richtlijnen inzake het in bedrijfstellen, dagelijks gebruik, onderhoud etc. verwijzen wij u gaarne naar de documentatie van de ketelfabrikant.  

Als u meer dan 2x per jaar uw cv-installatie moet bijvullen kan dit duiden op een lekkage aan een leiding, expansievat of warmtewisselaar. In dat geval raden wij u aan contact op te nemen met onze serviceafdeling.

* Vul de installatie gemeten in koude toestand tot 1,5 Bar als de ketel op de tweede etage is gemonteerd. Wanneer de ketel in een eengezinswoning op de begane grond of eerste etage is gemonteerd, dan moet er tot 1 Bar worden bijgevuld.

Wanneer u bij Burg Installatietechniek een onderhoudscontract afsluit, bent u verzekerd dat uw installatie is gecontroleerd door een erkende installateur. Tijdens het periodieke onderhoud wordt u installatie van buiten en van binnen schoongemaakt. Tevens voeren de servicemonteurs verschillende functietesten uit en controleren ze of de installatie op veilig gebruik. Ze repareren/vervangen eventueel onderdelen en/of ze adviseren u tijdig over de status van uw installatie. De monteurs rapporteren hun werkzaamheden middels erkende checklists van de fabrikant of Techniek Nederland. Dit heeft alles te maken met een veilige werking van uw installatie. 

Het klantenportaal is bedoelt voor onze zakelijke klanten. Het geeft de mogelijkheid tot inzage van eigen documenten, bijvoorbeeld werkbonnen en facturen, installaties en objecten. U kunt via onze eigen website inloggen met een inlogcode. Daarna komt u in de beschermde omgeving waar alle rapportages met betrekking tot uw installaties terug te vinden zijn.

Vanaf 2018 werken wij enkel nog met onderhoudsabonnementen. In een onderhoudsabonnement worden alle installaties opgenomen die u door Burg Installatietechniek wil laten onderhouden. Er worden vaste prijsafspraken gemaakt over het onderhoud van de installaties, de voorrijkosten en kosten bij eventuele storingen. Onze klanten met een onderhoudsabonnement kunnen 24/7 gebruik maken van onze storingsdienst.

U krijgt van ons een e-mail als uw installatie(s) toe zijn aan onderhoud. In deze e-mail vindt u logingegevens waarmee u kunt inloggen om een afspraak in te plannen.

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.